image_1 image_2 image_3 image_4 image_5 image_6 image_7 image_8 image_9 image_10 image_11 image_12
logo darujme
O nás |Ke stažení |Partneři a dárci |Akce |Náhradní plnění |Archív aktualit |Fotogalerie

RADOST – sociálně terapeutická dílna - Nabídka služeb

 

1. Nárokové služby:

Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu

Jedná se o slovní doprovod, slovní nácvik, případnou dopomoc. Pracovník nedopomáhá nikdy, když ví, že uživatel tuto činnost zvládne sám – nelze uživatele zneschopňovat.

  • Stříhání nehtů – ukázka, slovní instrukce, přidržení, nakrokování.
  • Úprava oděvu – upozornění klienta, aby se šel upravit – šatna, zrcadlo.
  • Ušpiněná tvář – upozornění klienta – šatna, zrcadlo.
  • Menstruace – na vyžádání klienta doprovod na WC, slovní doprovod, dopomoc.
  • Sprcha – slovní doprovod, instrukce z prostoru před sprchou. V případě této činnosti přímo v IP si uživatel nosí své pomůcky. V krizových situacích jsou mu poskytnuty charitní pomůcky. Pracovníci nemají k dispozici speciální oděv. WC – krizová situace, zažívací problémy – dopomoc pracovníka, volání opatrovníkovi. Pokud není opatrovník schopen se dostavit, měl by uživatel využít svého převlečení (pracovní x civilní), pokud nemá, je mu zajištěno charitní cestou (např.: wellness).
  • Holení – možnost pozvat odborníka (uživatel zaplatí sám).
  • Dentální hygiena – možnost pozvat odborníka (uživatel zaplatí sám).
  • V případě, že si uživatel neví s některými činnostmi rady, např.: zapnutí zipu, dopomůže pracovník. Činnosti, u nichž si pracovník netroufá poskytnout pomoc nebo se na konkrétní činnost necítí, řeší v týmu. Společně je nalezeno řešení.

 

Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy

  • Dodavatel Jídelna Apetit dováží obědy v termonosičích denně mezi 11:30 – 12:30 hod.
  • V případě jakéhokoli omezení uživatele ve stravování, je pracovník informován uživatelem nebo opatrovníkem (dieta, racionální výživa). Povinností střediska je zajistit vhodného, třeba i dalšího dodavatele stravy, který splňuje požadavky uživatele. Je vždy nutné a důležité hledat jiná možná adekvátní řešení.
  • Uživatelé, kteří pobírají obědy z jídelna Apetit, si mohou vybrat na každý den ze dvou polévek a tří hlavních jídel (viz S3 Příloha č. 5 MP pro dovoz a výdej obědů).
  • Pracovníci RSTD mohou na vyžádání dohlížet, doprovázet a dopomoci uživatelům při přípravě stravy. Jedná se o chystání obědů na talíře a případný ohřev. Někteří z uživatelů neumí zacházet s mikrovlnou troubou, pracovníci by je měli při této činnosti slovně doprovázet a vést uživatele k úplné samostatnosti v této činnosti.
  • Povinností pracovníka RSTD není být přítomen v kuchyni v době přípravy obědu, pokud si uživatel jeho přítomnost nevyžádá.
  • Nastane-li situace, kdy by uživatel přišel do dílny a neměl by objednán oběd nebo by došlo k pochybení smluvního dodavatele obědů a oběd by chyběl, je s uživatelem prokonzultována varianta zakoupení obědu z nedaleké restaurace Formanka. Pro zvolený oběd je pak vyslán pracovník/dobrovolník, nebo si pro něj uživatel v doprovodu pracovníka RSTD dojde sám.

 

Nácvik dovedností pro zvládání péče o vlastní osobu, soběstačnosti a dalších činností vedoucích k sociálnímu začlenění (návštěva kulturních akcí, odborné přednášky, zprostředkování kontaktu se společenským prostředím)

  • Úkony jsou uživatelům přibližovány především pomocí názorných ukázek, slovního doprovodu a nácviku. Jedná se například o žehlení, úklid, obsluhu spotřebičů, vaření.
  • Obsluha spotřebičů je kvůli bezpečnosti uživatelů a bezpečnosti pracoviště probírána s uživateli v rámci aktivity Kruh pohody.
  • Sociální začleňování se dělí na kulturní, ekonomické a sociální. Jedná se o demonstraci života, jaký je pro společnost běžný (cukrárny, výlety, kulturní památky, placení v restauracích, placení za služby, fitness, apod.). Sociálním začleňováním máme na mysli i prezentaci střediska navenek směrem ke společnosti – např. během dne sociálních služeb, skrze media (tv, rozhlas, noviny), ale také profilem na facebookových stránkách – kdy se snažíme bojovat proti stigmatizaci lidí s mentálním postižením či duševní poruchou, tímto moderním a aktuálním způsobem. Je to jeden z nástrojů jak AKTUÁLNĚ informovat veřejnost o službě, kterou poskytujeme. Sdílíme
  • Informace o provozu, akcích a dalších činnostech našeho střediska. Facebook vnímáme jako skvělý prostředek pro šíření většího povědomí o sociálních službách.
  • Caviaterapie – kontakt s morčetem. Cílem u uživatelů s MP radost z kontaktu se zvířetem, procvičování jemné motoriky, přítomnost morčete pomáhá poměrně mnohem snadněji navázat kontakt s uživatelem, caviaterapie poskytuje rozptýlení
    a zahání špatnou náladu.

 

Podpora vytváření a zdokonalování základních pracovních návyků a dovedností.

  • Vytváření a zdokonalování pracovních návyků probíhá formou režimu pracovního dne. Nahodile může nastat situace, kdy uživatel není schopen v průběhu pracovního dne pracovat, pracovník je povinen najít mu jinou aktivitu. V odpolední části dne záleží pouze na domluvě mezi uživatelem a pracovníkem RSTD, zda bude pracovat na pracovní činnosti zvolené v IP nebo jiné pracovní činnosti, nebo se bude věnovat jiné aktivitě (volnočasové), popřípadě odpočívat, relaxovat.

  • Mezi základní pracovní činnosti patří: práce na tkalcovském stavu, práce s látkou, šití drobných výrobků, práce s korálky, pletení košíků z pedigu/papírových ruliček, využití výtvarných technik různými způsoby, výroba rohožek, práce s keramikou apod.

Do pracovních dnů se rovněž promítají aktivity a akce, které pracovníci plánují
a uvádějí v Měsíčním plánu akcí. Krom těchto plánovaných akcí se mohou výjimečně konat i jiné akce a aktivity než pracovní činnosti.

 

2. Nenárokové služby:

Fakultativní služba: Canisterapie - kontakt se psem, pro uživatele s MP velmi významné při podněcování verbální a neverbální komunikace, rozvíjí u uživatelů orientaci v čase
a prostoru, dochází k nácviku koncentrace a paměti, podněcuje ke hře a k pohybu
a rozvíjí sociální cítění.

 

Aktuality střediska

aktuality

Fotosoutěž MŮJ SVĚT je v plném proudu, referovala o ní TV POLAR

Vloženo: 22.11.2017 (Přečteno: 22x)

Jubilejní desátý ročník fotosoutěže MŮJ SVĚT pro zaměstnance, dobrovolníky a klienty Charity celé republiky, který vyhlásila počátkem listopadu Charita Opava, je v plném proudu. Repo...


aktuality

Spolupráce Radosti a obchůdku DNO PYTLE v České televizi

Vloženo: 06.11.2017 (Přečteno: 133x)

Znovupoužitelné pytlíky pro opavský bezobalový obchůdek DNO PYTLE šijí od konce prázdnin klienti sociálně terapeutické dílny Radost. A všimla si toho i Česká televize....


Naše akce

Fotosoutěž Můj svět Partnerství pro Charitu Opava Program Firma A++ Tříkrálová sbírka

Naši partneři

Náš eshop JV-ART.CZ

Kaplička ( 410 )

Kaplička ( 410 )
cena: 189 Kč

Polštář 30 x 30

Polštář 30 x 30
cena: 209 Kč

Kontakty

Charita Opava
RADOST – sociálně terapeutická dílna
Přemyslovců 26
747 07 Opava-Jaktař
tel.: 553 612 780
       553 612 788

mobil: 734 435 133
e-mail: radost@charitaopava.cz

Kontaktní osoba:
Lucie Lichá, DiS.

Mapa

Domovník

Domovník č. 10 - Listopad 2017 (pdf) 11/2017 1 Domovník č. 10 - Listopad 2017 (pdf) 11/2017 2 Domovník č. 10 - Listopad 2017 (pdf) 11/2017 3 Domovník č. 10 - Listopad 2017 (pdf) 11/2017 4 Domovník č. 10 - Listopad 2017 (pdf) 11/2017 5 Domovník č. 10 - Listopad 2017 (pdf) 11/2017 6 Domovník č. 10 - Listopad 2017 (pdf) 11/2017 7 Domovník č. 10 - Listopad 2017 (pdf) 11/2017 8 Domovník č. 10 - Listopad 2017 (pdf) 11/2017 9 Domovník č. 10 - Listopad 2017 (pdf) 11/2017 10

Certifikace ISO

DNV GL

Design & Programming Core Trade s.r.o. | Product by Core Trade s.r.o. © 2010 | Všechna práva vyhrazena | HTML | CSS | SEO | Administrace

cheap jordan shoescheap jordan shoescheap jordan shoessac longchamp pas cher