Klienti sociálně terapeutické dílny Radost již mají zkušenosti s provozování oblíbené pojízdné kavárny pro Radost, a tak před loňskými letními prázdninami uvítali nabídku Fakulty veřejných politik, která prostor UniPoint provozuje, vyzkoušet si roli číšníků také v kamenné kavárně. „A hned je to chytlo, těší se na každé úterý a hlásí se již dlouho dopředu,“ pochvaluje si vedoucí Radosti Lucie Švejdíková.
Mezi klienty tohoto střediska Charity Opava jsou jak lidé s mentálním omezením, tak i klienti s duševní postižením. „Zatímco klienti s mentálním omezením jsou velmi společenští, klienti s duševním postižením zase naopak většinou nechtějí vystupovat ze své komfortní zóny,“ vysvětluje dále Lucie Švejdíková. „Chtěli jsme je ale také zapojit, proto jsme jim nabídli, ať si tuto práci přijdou vyzkoušet. A velmi příjemně nás překvapilo, že se poté, co se zde aklimatizovali, hlásí do práce také. A jsou zde spokojeni, protože jim obsluhování jde velmi dobře,“ dodává Lucie Švejdíková.
Rozšíření provozní doby z původních 14.30 hodin až do 17 hodin otevírá kavárně nové možnosti. „Jsme připraveni pro zájemce uspořádat například firemní pracovní či společenská setkání, UniPoint nabízí klidné a příjemné prostředí a v obchodním centru Breda &Weinstein se dá se bez problému zaparkovat. No a my Vám k tomu připravíme výbornou kávu i znamenité sladkosti,“ zve závěrem Lucie Švejdíková.