Většina lidí si přeje strávit své poslední chvíle doma. Ale jen malému procentu se to skutečně podaří. Důvodem je nedostatek informací. Podle výzkumu agentury STEM/MARK z roku 2013 si 80 % lidí přeje zemřít doma, ale pouze 20 % se to opravdu podaří. Nejčastěji lidé umírají v nemocnici (60 %) nebo v ústavech dlouhodobé péče (9 %). To má změnit tato osvětová kampaň, do které se letos zapojilo 26 mobilních hospiců z celé České republiky. Společně se snažíme informovat lidi o službách mobilních hospiců, které poskytují profesionální zdravotní a psychosociální služby umírajícím a jejich rodinám v domácím prostředí. Hlavními organizátory kampaně je Mobilní hospic Ondrášek a Fórum mobilních hospiců.
Od 6. září do 22. září poběží informační část kampaně, jejíž součástí bude řada výstupů v celostátních médiích a na sociálních sítích. Klip ke kampani namluvila Klára Issová. Poté přijde čas na aktivační část, ve které bude veřejnost vybízena k podpoře hospiců a k zapojení se do Papučového dne ve středu 6. října. Tento den se lidé objevují na veřejnosti v papučích, aby tímto originálním způsobem upozornili na to, že umírat doma je možné, a že existují služby, které nabízejí odborný zdravotní i lidský doprovod.
Podrobnější informace včetně odkazu na stránky, kde bude možno hospic podpořit, najdete na stránce www.umiratdoma.cz a průběžně také na webu Charity Opava.